Sinaï - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Herman & Veronique - WaarBenJij.nu Sinaï - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Herman & Veronique - WaarBenJij.nu

Sinaï

Door: hermanenveronique

Blijf op de hoogte en volg Herman & Veronique

14 November 2011 | Nederland, Utrecht

Lieve mensen,

Dank dank dank voor jullie hartverwarmende reacties op ons laatste Bhutan verhaal! We zijn blij dat we de emoties en de sfeer zo over hebben kunnen brengen dat het jullie ook ontroerde.
We proberen elke dag te mediteren en merken dat het ons goed doet als we het doen.
De afgelopen twee weken hebben we gewerkt, tai chi les gegeven, een tekst voor de kinderwerkplaats van het Centraal Museum ingesproken (er is momenteel een erg mooie Bloemaert tentoonstelling te zien, met tekenwerkplaats waar je zelf aan de slag kunt en kinderwerkplaats www.centraalmuseum.nl), een cursus Kunstgeschiedenis gevolgd en een Lu Jong workshop (Tibetaanse yoga/tai chi) bij lama Tulku Lobsang (www.tulkulobsang.org).

Intussen zijn we ons aan het voorbereiden op onze woestijreis door de Sinaï. Morgen vertrekken we naar Egypte voor twee weken om een 9-daagse tocht met kamelen door de woestijn te maken met een groep van 9 personen. We reizen met een Nederlandse vrouw (die al jaren in dat gebied woont met haar kamelen en nauwe contacten heeft met de bedoeïenen daar) en met bedoeïenen en slapen onder de sterrenhemel. Mocht dit niet lukken dan zijn er ook tentjes. Deze dame heet Joyce Schröder en de website van haar organisatie is www.desertjoy.nl
Op dit moment zijn we aan het pakken, opruimen, mailen, de vuilniszakken buiten zetten en dus een verhaaltje voor onze weblog aan het schrijven. Ook hebben we de Hema weer gevonden om het nodige speelgoed, stiften, schriften, ballonnen en andere leuke en nuttige spulletjes voor de kinderen aldaar mee te nemen.

We hebben deze keer weinig foto’s en tekst. Er was nog wel een leuke verrassing: toen we in Bhutan een festival bezochten en rustig tegen een muurtje in de schaduw stonden uit te rusten, vroeg een vriendelijke man of hij een foto van ons mocht maken. Dat vonden we prima, we voelden ons zelfs een beetje gevleid. Deze man bleek een Zwtitserse fotograaf die ook in Bhutan op reis was. We kregen zijn visitekaartje en wie schetst onze verbazing toen we thuis op zijn website keken en daar tussen zijn prachtige foto’s onszelf tegenkwamen! In onze mindere momenten kijken we graag even naar deze foto en voelen ons meteen een stuk beter:) De foto zetten we hieronder. Als je prachtige reisfoto’s wilt zien kijk dan op de site van fotograag Markus Eichenberger http://www.pbase.com/bigfoot_2001/bhutan_2011

Vermoedelijk hebben we onderweg geen wifi, maar wanneer we in de gelegenheid zijn plaatsen we weer een verhaal.

Alle goeds en veel liefs voor jullie allen!!
Herman & Véronique

• 14 November 2011 - 20:22

Jacqueline:

wij wensen jullie een hele goede tocht, en zorg voor een zonnehoed en veel drinken.
    Hobbel gezellig op het kameel en blijf genieten. Hummmmmm

• 14 November 2011 - 20:55

Ans Ter Woerds:

Dag Herman en Veronique,

ik heb al lang geen reactie meer gegeven op jullie geweldige reisverslagen van Bhutan, maar ik wil toch nog even melden dat ik er enorm van genoten heb. Jullie hebben een prachtige sfeer van dat mooie en bijzondere land en haar mensen gegeven. Ik was er steeds weer even zelf ook, als ik jullie verhalen en prachtige beschrijvingen las en ook de mooie foto's zag. Dank je. Jullie hebben een mooie tijd daar gehad.

En nu op weg naar de Sinaï. Dat zal heel anders zijn, maar ik denk dat de woestijnomgeving ook heel geschikt is voor meditatieve momenten. Geniet ervan, en laat ons weer meegenieten van jullie ervaringen en belevenissen voor zover dat kan.

Hartelijke groet,
    Ans

• 14 November 2011 - 21:19

Winie:

waanzinnig, dit sabatical jaar van jullie. nu weer naar de sinaï! ik verheug me weer op jullie verhalen en mijmer terug naar mijn reis met sjef naar jordanie en naar egypte. heerlijk.
    geniet en groei nog mooier.

• 14 November 2011 - 21:20

Eugène:

Een heel mooie reis gaat dat worden. Ik ben er al eens geweest, vlak nadat Israel de woestijn weer aan Egypte had moeten teruggeven. Een tip, opgedaan met net zo'n reis als jullie nu gaan doen maar toen in Mauretanië: je kan beter in een Bedoeinen tent slapen dan in zo'n klein tentje, en vergeet 's nachts niet naar boven te kijken: een millioen sterren.
    Ik zal aan jullie denken, en als jullie weer terug zijn hoop ik mijn Bhur=tan weblog helemaal op orde te hebben, en ook foto's van Bhutan geplaatst te hebben.